ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 人間学部研究報告
  2. 第12集

実習生の模擬授業から研究授業への移行過程に関する基礎的考察(1)

https://kbu.repo.nii.ac.jp/records/1568
https://kbu.repo.nii.ac.jp/records/1568
58937dab-bd72-4b15-b836-bbdb25849c08
Item type [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-03-23
タイトル
タイトル 実習生の模擬授業から研究授業への移行過程に関する基礎的考察(1)
タイトル
タイトル The basic observation on changes from trial lesson to finishing lesson in students training teaching (1)
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 non-teacher's training college
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 trial lesson
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 changes of training teaching practice
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 metadata only access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_14cb
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12017913
著者 永野, 貴子

× 永野, 貴子

永野, 貴子

ja-Kana ナガノ, タカコ

Search repository
NAGANO, Takako

× NAGANO, Takako

en NAGANO, Takako

Search repository
著者所属(日)
京都文教大学人間学部現代社会学科
著者所属(英)
en
KYOTO BUNKYO UNIVERSITY Department of Social Design Studies
記事種別(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 論文
記事種別(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Article
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 There are obvious differences between teachers’ colleges and colleges not especially for teachers’ training but have courses to train students to be teachers,in terms of the process, knowledge and motivation of the students until they enter into the training courses. Therefore, the point is how to insure the level ofstudents in non-teachers’ training colleges. This paper aims to show how the practical skill of students have changed and the causes of it, focusing on the changes in trial lesson and finishing lessons in the end of practice teaching period of students in non-teacher’s training colleges. Through this research, the key of how to ensure the practical skill of students in non-teachers colleges attheir practicing school will be revealed. Thus, it is necessary to pick out presupposed issues to establish this method. So, we may get the clue to solve the issue, by basically targeting the trial lectures before practice teaching period andevaluations of both students and teachers, then further taking 18 cases as examples and additionally referring to training lectures while practice teaching period and trial lessons after it, in order to investigate the causes of changes in raising students’ practical skill.
書誌情報 人間学部研究報告
en : Reports from the Faculty of Human Studies, Kyoto Bunkyo University

巻 12, p. 15-60, 発行日 2011-03-31
表示順
内容記述タイプ Other
内容記述 4
アクセション番号
内容記述タイプ Other
内容記述 KJ00006961420
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 14:11:05.746590
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3