ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 臨床心理学部研究報告 ISSN 2759-2421(~2022)
  2. 第4集

当事者が参画する社会福祉専門教育(その4) ―精神障害当事者が継続参加する授業―

https://kbu.repo.nii.ac.jp/records/1035
https://kbu.repo.nii.ac.jp/records/1035
bc0cd614-d726-4d94-ad85-39c97ae8ee34
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00007933001.pdf KJ00007933001.pdf (532.0 kB)
Item type [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-03-23
タイトル
タイトル 当事者が参画する社会福祉専門教育(その4) ―精神障害当事者が継続参加する授業―
タイトル
タイトル User Involvement Training of the Social Work Professional Education (Part 4): Classes Involving Continuous Participation of Individuals with Mental Disability
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 people with mental disability
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 consumers
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 teaching practice
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 social work
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12420188
著者 吉村, 夕里

× 吉村, 夕里

吉村, 夕里

ja-Kana ヨシムラユリ

Search repository
YOSHIMURA, Yuri

× YOSHIMURA, Yuri

en YOSHIMURA, Yuri

Search repository
著者所属(日)
京都文教大学臨床心理学部臨床心理学科
著者所属(英)
en
Kyoto Bunkyo University Department of Clinical Psychology Faculty of Clinical Psychology
記事種別(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 論文
記事種別(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Article
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 The objective of the present study is to qualitatively analyze the interactions between students and individuals with mental disability, as well as the educational resources available to these individuals through university classes involving continuous participation of individuals with mental disability. Firstly, the course and contents of "classes involving continuous participation of individuals with mental disability" are introduced. Then, “interactions between students and individuals with mental disability" are analyzes by dividing them into "students' impressions of mental disability before and after classes", "responses of students", and "responses of individuals with mental disability". Thirdly, the results show that the experience of interacting with individuals with mental disability may enable students to have opportunities to form a positive impression of mental disability in place of the negative concepts regarding mental disability that have already been formed. As for the environment in which the individuals with mental disability themselves establish the definition of the situation as an educational environment, they not only try to maintain the interaction order using various frames, but are also able to contribute to education while showing interest and motivation, and to thereby acquire a new social role. We aim to use similar approaches in the future to promote the participation of individuals with mental disability in education in order to reverse the negative bias held by students and improve their communication ability with regard to assistance.
書誌情報 臨床心理学部研究報告
en : Reports from the Faculty of Clinical Psychology, Kyoto Bunkyo University

巻 4, p. 3-28, 発行日 2012-03-31
表示順
内容記述タイプ Other
内容記述 3
アクセション番号
内容記述タイプ Other
内容記述 KJ00007933001
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 18843751
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 14:23:07.856636
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3