ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 臨床心理学部研究報告 ISSN 2759-2421(~2022)
  2. 第8集

小学校教員養成課程において「子どもへの対応」に関する方法と技能を修得させることを目指した講義内容と講義方法の提案

https://kbu.repo.nii.ac.jp/records/1079
https://kbu.repo.nii.ac.jp/records/1079
f45c3985-2213-43ee-8e70-9167dd92a2ba
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00010149319.pdf KJ00010149319.pdf (479.9 kB)
Item type [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-03-23
タイトル
タイトル 小学校教員養成課程において「子どもへの対応」に関する方法と技能を修得させることを目指した講義内容と講義方法の提案
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 student guidance
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 teacher-training program
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 special needs education
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12420188
著者 大前, 暁政

× 大前, 暁政

大前, 暁政

ja-Kana オオマエアキマサ

Search repository
OMAE, Akimasa

× OMAE, Akimasa

en OMAE, Akimasa

Search repository
著者所属(日)
京都文教大学臨床心理学部教育福祉心理学科
著者所属(英)
en
Kyoto Bunkyo University Department of Psychology for Child Education and Community Faculty of Clinical Psychology
記事種別(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 論文
記事種別(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Article
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 It is necessary for first-year elementary school teachers to possess the requisite knowledge and skills to impart guidance to students, and thereby effectively manage classes. However, a questionnaire survey administered to teachers revealed that many of them faced various problems regarding student guidance. The questionnaire results indicated that it is necessary to provide teachers with the requisite knowledge and skills in this respect in teacher education courses, to enable them to effectively manage classes. The results also revealed details of the methodology preferred by teachers and university lecturers, and the skills required by them. The teacher education course must provide knowledge related to psychology, special support education, and social support for student guidance. A course allowing teachers to learn "methodology" and "skills," and allowing them to practice these, in addition to gaining theoretical knowledge, is essential to foster leadership in this area at universities. The lecture contents and methods of delivering the lectures were also identified in this study through the analysis of 15 lectures, to improve ways to impart skills to students.
書誌情報 臨床心理学部研究報告
en : Reports from the Faculty of Clinical Psychology, Kyoto Bunkyo University

巻 8, p. 27-46, 発行日 2016-03-31
表示順
内容記述タイプ Other
内容記述 3
アクセション番号
内容記述タイプ Other
内容記述 KJ00010149319
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 18843751
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 14:21:48.110509
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3