ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 人間学研究
  2. No.15

アルクネットアカデミーを利用した英語基礎力アップの方策

https://kbu.repo.nii.ac.jp/records/1312
https://kbu.repo.nii.ac.jp/records/1312
bf523f05-ea60-4ce7-9a6f-4ff2f1d98c41
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00010082279.pdf KJ00010082279.pdf (1.5 MB)
Item type [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-03-23
タイトル
タイトル アルクネットアカデミーを利用した英語基礎力アップの方策
タイトル
タイトル Extracurricular English Study through ALC NetAcademy2 and the Results
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 e-ラーニング
キーワード
主題Scheme Other
主題 課外学習
キーワード
主題Scheme Other
主題 語彙
キーワード
主題Scheme Other
主題 文法
キーワード
主題Scheme Other
主題 習熟度
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 e-learning
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 self-study
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 vocabulary
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 grammar
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 English proficiency
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11469829
著者 陸, 君

× 陸, 君

陸, 君

Search repository
中窪, 靖

× 中窪, 靖

中窪, 靖

Search repository
ジェラルド, カズンス

× ジェラルド, カズンス

ジェラルド, カズンス

Search repository
山本, 明歩

× 山本, 明歩

山本, 明歩

Search repository
LU, Jun

× LU, Jun

en LU, Jun

Search repository
NAKAKUBO, Yasushi

× NAKAKUBO, Yasushi

en NAKAKUBO, Yasushi

Search repository
COUZENS, Gerald

× COUZENS, Gerald

en COUZENS, Gerald

Search repository
YAMAMOTO, Akiho

× YAMAMOTO, Akiho

en YAMAMOTO, Akiho

Search repository
著者所属(日)
京都文教大学
著者所属(日)
京都文教大学
著者所属(日)
京都文教大学
著者所属(日)
京都文教大学
著者所属(英)
en
Kyoto Bunkyo University
著者所属(英)
en
Kyoto Bunkyo University
著者所属(英)
en
Kyoto Bunkyo University
著者所属(英)
en
Kyoto Bunkyo University
記事種別(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 論文
記事種別(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Article
抄録(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 本研究は、ALC NetAcademy2を使用する課外学習における、語彙・文法の力の伸長と全般的な英語習熟度との間の相関関係を探るものである。全8クラス開講の必修英語科目から、学部ごとに上位・中位・下位のクラスを選び出し、総数300人以上の学生を被験者とする。主として、彼らの学習方法とその動機付けとの相関関係に注目して調査を行った結果、様々な外的・内的な要因がかかわることが明らかとなる。また合わせて、CALLよる英語学習に関する様々な問題点も論じる。
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 This survey research was undertaken to clarify the relationships between the online study of English vocabulary, grammar as an extracurricular task and the progress of students’ English level. Over 300 university EFL learners participated in this research project where questionnaires asking about learning strategies and motivations were administered. The results show several types of external and internal motivational influences. In addition, the progress between the adequate application of learning strategy and time utilization were illustrated according to the data from different levels of students. Based on these findings, some implications for on-line English study are proposed.
書誌情報 人間学研究
en : Human studies : bulletin of Institute for Cultural and Human Research, Kyoto Bunkyo University

巻 15, p. 1-18, 発行日 2015-03-31
表示順
内容記述タイプ Other
内容記述 2
アクセション番号
内容記述タイプ Other
内容記述 KJ00010082279
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 18843735
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 14:19:16.209045
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3