WEKO3
アイテム
アルクネットアカデミーを利用した英語基礎力アップの方策
https://kbu.repo.nii.ac.jp/records/1312
https://kbu.repo.nii.ac.jp/records/1312bf523f05-ea60-4ce7-9a6f-4ff2f1d98c41
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2017-03-23 | |||||||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||||||
タイトル | アルクネットアカデミーを利用した英語基礎力アップの方策 | |||||||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||||||
タイトル | Extracurricular English Study through ALC NetAcademy2 and the Results | |||||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||||||
言語 | ||||||||||||||||||||||
言語 | eng | |||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||
主題 | e-ラーニング | |||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||
主題 | 課外学習 | |||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||
主題 | 語彙 | |||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||
主題 | 文法 | |||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||
主題 | 習熟度 | |||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||
主題 | e-learning | |||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||
主題 | self-study | |||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||
主題 | vocabulary | |||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||
主題 | grammar | |||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||
主題 | English proficiency | |||||||||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||||||
雑誌書誌ID | ||||||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||||||||||
収録物識別子 | AA11469829 | |||||||||||||||||||||
著者 |
陸, 君
× 陸, 君
× 中窪, 靖
× ジェラルド, カズンス
× 山本, 明歩
× LU, Jun
× NAKAKUBO, Yasushi
× COUZENS, Gerald
× YAMAMOTO, Akiho
|
|||||||||||||||||||||
著者所属(日) | ||||||||||||||||||||||
京都文教大学 | ||||||||||||||||||||||
著者所属(日) | ||||||||||||||||||||||
京都文教大学 | ||||||||||||||||||||||
著者所属(日) | ||||||||||||||||||||||
京都文教大学 | ||||||||||||||||||||||
著者所属(日) | ||||||||||||||||||||||
京都文教大学 | ||||||||||||||||||||||
著者所属(英) | ||||||||||||||||||||||
en | ||||||||||||||||||||||
Kyoto Bunkyo University | ||||||||||||||||||||||
著者所属(英) | ||||||||||||||||||||||
en | ||||||||||||||||||||||
Kyoto Bunkyo University | ||||||||||||||||||||||
著者所属(英) | ||||||||||||||||||||||
en | ||||||||||||||||||||||
Kyoto Bunkyo University | ||||||||||||||||||||||
著者所属(英) | ||||||||||||||||||||||
en | ||||||||||||||||||||||
Kyoto Bunkyo University | ||||||||||||||||||||||
記事種別(日) | ||||||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||||||||||
内容記述 | 論文 | |||||||||||||||||||||
記事種別(英) | ||||||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||||||||||
内容記述 | Article | |||||||||||||||||||||
抄録(日) | ||||||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||||||||||
内容記述 | 本研究は、ALC NetAcademy2を使用する課外学習における、語彙・文法の力の伸長と全般的な英語習熟度との間の相関関係を探るものである。全8クラス開講の必修英語科目から、学部ごとに上位・中位・下位のクラスを選び出し、総数300人以上の学生を被験者とする。主として、彼らの学習方法とその動機付けとの相関関係に注目して調査を行った結果、様々な外的・内的な要因がかかわることが明らかとなる。また合わせて、CALLよる英語学習に関する様々な問題点も論じる。 | |||||||||||||||||||||
抄録(英) | ||||||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||||||||||
内容記述 | This survey research was undertaken to clarify the relationships between the online study of English vocabulary, grammar as an extracurricular task and the progress of students’ English level. Over 300 university EFL learners participated in this research project where questionnaires asking about learning strategies and motivations were administered. The results show several types of external and internal motivational influences. In addition, the progress between the adequate application of learning strategy and time utilization were illustrated according to the data from different levels of students. Based on these findings, some implications for on-line English study are proposed. | |||||||||||||||||||||
書誌情報 |
人間学研究 en : Human studies : bulletin of Institute for Cultural and Human Research, Kyoto Bunkyo University 巻 15, p. 1-18, 発行日 2015-03-31 |
|||||||||||||||||||||
表示順 | ||||||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||||||||||
内容記述 | 2 | |||||||||||||||||||||
アクセション番号 | ||||||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||||||||||
内容記述 | KJ00010082279 | |||||||||||||||||||||
ISSN | ||||||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||||||||||
収録物識別子 | 18843735 |