WEKO3
アイテム
アメリカ合衆国における多様性・公平の実現-高等教育機関におけるアファーマティブ・アクション評価をめぐって
https://kbu.repo.nii.ac.jp/records/1670
https://kbu.repo.nii.ac.jp/records/16703554f5c0-c3be-402f-9934-f2a4707947c0
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2017-03-23 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | アメリカ合衆国における多様性・公平の実現-高等教育機関におけるアファーマティブ・アクション評価をめぐって | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Affirmative Action Program in Higher Education: Discussion on Diversity and Equity in the United States | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
雑誌書誌ID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA11291239 | |||||||||
著者 |
竹内, 裕子
× 竹内, 裕子
× TAKEUCHI, Yuko
|
|||||||||
著者所属(日) | ||||||||||
京都文教大学人間学部 | ||||||||||
著者所属(英) | ||||||||||
en | ||||||||||
KYOTO BUNKYO UNIVERSITY Department of Human Studies | ||||||||||
記事種別(日) | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | 論文 | |||||||||
記事種別(英) | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | Article | |||||||||
抄録(日) | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | UNK | |||||||||
抄録(英) | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | Recent discussion on the Affirmative Action Program in the United States has a powerful influence on various areas, such as work, contracts, and education. This paper focuses on the enforcement of the Affirmative Action Program in higher education, and examines the attitudes of diversities attempting to deal with the recent trend to ban the Affirmative Action Program at the state level. Many universities have introduced new strategies aimed at achieving 'diversity on campus' instead of applying for the Affirmative Action Program. However, most of these have met with limited success. With these results, institutions have to rethink the pros and cons of the Affirmative Action Program and the achievement of 'diversity, equality, and fairness' as educational goals. These arguments, which recent legal decisions prohibiting the Affirmative Action Program have brought up, appear to follow the demographic and social changes and reflect U.S. society itself from the standpoint of American higher education. | |||||||||
書誌情報 |
人間・文化・心 : 京都文教大学人間学部研究報告 en : Reports from the Faculty of Human Studies, Kyoto Bunkyo University 巻 4, p. 59-67, 発行日 2002-03-25 |
|||||||||
表示順 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | 5 | |||||||||
アクセション番号 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | KJ00009365339 |