WEKO3
アイテム
日中の比較によるビリーフ・システムと学校適応に関する研究
https://kbu.repo.nii.ac.jp/records/1684
https://kbu.repo.nii.ac.jp/records/1684bbc02cbc-86b8-4b41-8314-0c218a3f0514
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2017-03-23 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 日中の比較によるビリーフ・システムと学校適応に関する研究 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | A Cross-cultural Study on Belief System and School Adjustment by a Comparison Between Japan and China | |||||||
言語 | en | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Beilef System | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | School Adjustment | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Cross-cultural | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
雑誌書誌ID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA11291239 | |||||||
著者 |
吉, 沅洪
× 吉, 沅洪
|
|||||||
著者所属(日) | ||||||||
京都文教大学人間学部 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
KYOTO BUNKYO UNIVERSITY Department of Human Studies | ||||||||
記事種別(日) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 論文 | |||||||
記事種別(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | Article | |||||||
抄録(日) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | UNK | |||||||
抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | In the present study, we investigated the culture difference of belief system between Japan and China's high school and university students and its influence upon school adjustment. We make clear a fact from the results that the irrational belief of Chinese students is stronger than that of Japanese students. This can be considered due to China's one-child policy and the Confucianism, which stresses knowledge and ethics. We come to a conclusion, which is common in both Japan and China, that the strong irrational belief leads to strong external adjustment ability but causes emotional instability. Moreover, in comparison with Japanese students, Chinese students have a higher scores in adjustment scale. The result can be thought to be related to the fact that Japanese stick to 'waku' while Chinese stick to 'Manzi'. | |||||||
書誌情報 |
人間・文化・心 : 京都文教大学人間学部研究報告 en : Reports from the Faculty of Human Studies, Kyoto Bunkyo University 巻 3, p. 149-158, 発行日 2001-02-15 |
|||||||
表示順 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 12 | |||||||
アクセション番号 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | KJ00009365139 |