WEKO3
アイテム
高等教育機関におけるアファーマティブ・アクション実施をめぐる一考察-カリフォルニア州住民提案209号を中心に
https://kbu.repo.nii.ac.jp/records/1686
https://kbu.repo.nii.ac.jp/records/1686fc7f9c40-04a4-460b-9acc-be1703745112
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2017-03-23 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 高等教育機関におけるアファーマティブ・アクション実施をめぐる一考察-カリフォルニア州住民提案209号を中心に | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | A Study of the Affirmative Action Program and Diversity in American Higher Education: The Approval of Proposition 209 in California | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
雑誌書誌ID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA11291239 | |||||||||
著者 |
竹内, 裕子
× 竹内, 裕子
× TAKEUCHI, Yuko
|
|||||||||
著者所属(日) | ||||||||||
京都文教大学人間学部 | ||||||||||
著者所属(英) | ||||||||||
en | ||||||||||
KYOTO BUNKYO UNIVERSITY Department of Human Studies | ||||||||||
記事種別(日) | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | 論文 | |||||||||
記事種別(英) | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | Article | |||||||||
抄録(日) | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | UNK | |||||||||
抄録(英) | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | This paper attempts to discuss the arguments surrounding the Affirmative Action Program and Diversity in American higher education. The anti-Affirmative Action trend in the state of California led to the following decisions: the approval of the antiimmigrant Proposition 187 (1994), the University of California Regents' vote to end Affirmative Action at the University of California (1995), and Proposition 209 (1996), which concerns the end of discrimination and preferential treatment. As a result of these decisions many institutions were forced to "mend or end" Affirmative Action, and seek other ways to pursue the goal of racial diversity on campus. This study describes the situation in the San Francisco Bay Area at the time of the campaign of Proposition 209 from some students' points of view and examines the strategies to achieve diversity in higher education. It concludes that the Affirmative Action Program has become unpopular as a means of achieving diversity; however,new strategies have not worked out well. | |||||||||
書誌情報 |
人間・文化・心 : 京都文教大学人間学部研究報告 en : Reports from the Faculty of Human Studies, Kyoto Bunkyo University 巻 3, p. 171-182, 発行日 2001-02-15 |
|||||||||
表示順 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | 14 | |||||||||
アクセション番号 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | KJ00009365179 |