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アニメの劇伴作曲家の知名度獲得プロセスに関する考察 ― アニメビジネスの協働と川井憲次の音楽制作の現場を事例に
https://kbu.repo.nii.ac.jp/records/2000070
https://kbu.repo.nii.ac.jp/records/2000070997a30f8-f463-4b80-9a85-2ceb4e8ccaab
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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sr25_10_yamasaki.pdf (1.3 MB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
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公開日 | 2024-03-22 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | アニメの劇伴作曲家の知名度獲得プロセスに関する考察 ― アニメビジネスの協働と川井憲次の音楽制作の現場を事例に | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | A Study of the Process by Which Anime B.G.M. Composers Gain Recognition: Collaboration in the Anime Business and Kenji Kawai's Music Production | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題 | 劇伴 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題 | アニメ | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題 | 川井憲次 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題 | B.G.M. | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題 | anime | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題 | Kenji Kawai | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
著者 |
山崎 晶
× 山崎 晶
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著者(英) | ||||||||||
姓名 | YAMASAKI Aki | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | en | |||||||||
所属機関名 | KYOTO BUNKYO UNIVERSITY | |||||||||
言語 | en | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | The aim of this paper is to identify the reasons why composers of B.G.M. for anime make their names known to fans of their work. In order to do this, this paper takes the career of Kenji Kawai as a case study and examines it from the perspective of the transformation of anime production. For a long time, B.G.M. composers remained anonymous in Japanese TV animation, but in the late 1970s, when fans demanded B.G.M. collections, their names gradually became more visible. As a result of our research, there were two opportunities for background music composers to become famous. The first was the inclusion of interviews and essays by composers in the booklets that accompanied B.G.M. collections. Secondly, in the production of animated films, B.G.M. was expected to have a commercial value, which gave composers room to experiment with various challenges. |
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言語 | en | |||||||||
書誌情報 |
ja : 京都文教大学総合社会学部研究紀要 en : Bulletin of the Faculty of Social Relations 巻 25, p. 1-15, 発行日 2024-03-31 |
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出版者 | ||||||||||
出版者 | 京都文教大学 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | KYOTO BUNKYO UNIVERSITY | |||||||||
言語 | en | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 2759-2413 |