ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. こども教育学部研究紀要 ISSN 2436-4681
  1. こども教育学部研究紀要 ISSN 2436-4681
  2. 第4集

小学校段階において子供自身が学習を最適化するよう導く探究的な理科学習の指導方略に関する研究

https://kbu.repo.nii.ac.jp/records/2000153
https://kbu.repo.nii.ac.jp/records/2000153
c30b6006-7364-441d-8ce6-d015e81cf8a2
名前 / ファイル ライセンス アクション
ce04_11_omae.pdf ce04_11_omae.pdf (10.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-08-20
タイトル
タイトル 小学校段階において子供自身が学習を最適化するよう導く探究的な理科学習の指導方略に関する研究
言語 ja
タイトル
タイトル A study on "instructional strategies" to encourage self-regulation of inquiry-based learning in Japanese elementary schools
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題 探究的な学習
キーワード
言語 ja
主題 指導方略
キーワード
言語 ja
主題 個別最適な学び
キーワード
言語 en
主題 inquiry-based learning
キーワード
言語 en
主題 teaching strategies
キーワード
言語 en
主題 Individually-Optimal Learning
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 大前 暁政

× 大前 暁政

ja 大前 暁政
京都文教大学こども教育学部

en OMAE Akimasa

Search repository
著者(英)
姓名 OMAE Akimasa
言語 en
言語 en
言語 en
言語 en
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Curriculum guidelines for elementary schools in Japan require children to develop competency through Individually-Optimal Learning. Therefore, in elementary school science classes, teachers must devise ways to encourage learners to take the lead in inquiry-based learning.
This study aimed to identify instructional strategies that incorporate elements of individualize learning and self-regulated learning to realize inquiry-based learning at the elementary school level. These instructional strategies were established to examine prior research and practice. Two perspectives from which to examine prior research and practice were established: 1) instructional strategies for inquiry-based science learning that incorporate individualize learning and 2) instructional strategies for learners to advance inquiry while self-regulated learning.
The results of the survey showed that when incorporating individualize learning, teachers must set up a learning environment in which learners have the freedom to solve problems on their own, based on the assumption of natural phenomenon, problem setting, and how the problem will be solved. When incorporating self-regulated learning into inquiry-based learning, teachers should ensure that learners understand the goals for learning at the beginning of a unit. After making sure that the learners understand the process of inquiry and methods of exploration, teachers should introduce the concept of metacognition, which involves techniques such as reflecting on the learning process.
Based on the findings of the survey, the author proposed inquiry-based science learning at the elementary school level, incorporating individualize learning and self-regulated learning.
言語 en
書誌情報 ja : 京都文教大学こども教育学部研究紀要
en : Bulletin of the Faculty of Child Education, Kyoto Bunkyo University

巻 4, p. 25-43, 発行日 2024-09-01
出版者
出版者 京都文教大学
言語 ja
出版者
出版者 KYOTO BUNKYO UNIVERSITY
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2436-4681
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-08-20 06:06:46.719376
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3