ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 心理社会的支援研究
  2. 第8集

小学校教師が抱える現場における困難性と教師経験による意識の差に関する研究

https://doi.org/10.18951/00002542
https://doi.org/10.18951/00002542
8e0cd23b-d431-4b6d-8219-325db66cab45
名前 / ファイル ライセンス アクション
psr08_11_omae.pdf 本文(PDFファイル) (413.4 kB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-03-01
タイトル
タイトル 小学校教師が抱える現場における困難性と教師経験による意識の差に関する研究
言語 ja
タイトル
タイトル The Difficulties of Possessing the Knowledge and Skill Necessary for Elementary School Teachers According to the Number of Years of Teaching Experience
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 elementary school teachers
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 difficulties
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 subject instruction
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 classroom management
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.18951/00002542
ID登録タイプ JaLC
著者 大前, 暁政

× 大前, 暁政

ja 大前, 暁政

ja-Kana オオマエ, アキマサ

Search repository
OMAE, Akimasa

× OMAE, Akimasa

en OMAE, Akimasa

Search repository
著者(英)
言語 en
言語 en
言語 en
言語 en
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 An elementary school teacher is required to teach more than one subject and master classroom management in the first. Thus, subject instruction and classroom management are important topics for an elementary school teacher. In this research, a questionnaire was administered to elementary school teachers on the difficulty of subject instruction and classroom management. The results were analyzed according to the number of years of teaching experience.
The results showed that the difficulty of subject instruction and classroom management differs according to the number of years of teaching experience. A young teacher worries about "how to simultaneously talk to many people" and "how to create an orderly class environment." These concerns are a basic part of the knowledge and skills required for elementary school teachers. It is possible to develop a curriculum of teacher-training courses in the university to impart the knowledge and skills that elementary school teachers need.
言語 en
書誌情報 ja : 心理社会的支援研究

巻 8, p. 17-32, 発行日 2018-03-01
出版者
出版者 京都文教大学
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 21860033
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1252511X
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 13:53:07.463995
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3