ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 心理社会的支援研究
  2. 第11集

小学校理科において探究に導くための主体性を引き出す指導方略に関する研究

https://doi.org/10.18951/00003144
https://doi.org/10.18951/00003144
64a82d76-2d0a-4be1-b988-c14e2c09c139
名前 / ファイル ライセンス アクション
psr11_11_omae.pdf 本文(PDFファイル) (419.8 kB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-08-24
タイトル
タイトル 小学校理科において探究に導くための主体性を引き出す指導方略に関する研究
言語 ja
タイトル
タイトル Teaching Strategies to Encourage Children's Self Direction in the Inquiry-Based Learning Science Curricula of Elementary Schools
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Inquiry-based learning
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Initiative
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Teaching Strategies
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.18951/00003144
ID登録タイプ JaLC
著者 大前, 暁政

× 大前, 暁政

ja 大前, 暁政

ja-Kana オオマエ, アキマサ

Search repository
OMAE, Akimasa

× OMAE, Akimasa

en OMAE, Akimasa

Search repository
著者(英)
言語 en
言語 en
言語 en
言語 en
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study investigates whether inquiry-based learning should be implemented in the Government Guidelines for Teaching (2017) for elementary school learners in science classes. For learners to continue their own inquiry and to uncover unknown scientific content, teachers need to elicit learners’ initiative and resourcefulness. This study aims to extract a strategy for eliciting learners’ autonomy for inquiry-based learning from existing major science class theories and practices.
A survey of teaching strategies used in past science classes revealed two types of teaching strategies: those that should be adopted in any unit and those that should be selected based on the nature of the unit. In a unit that enables students to discover the rules of nature by experiencing nature, it is advisable to adopt a “teaching strategy to make students discover the rules of nature by preparing nature experiences that focus on trial activities.” However, in the case of a unit where it is difficult for students to comprehend the rules of nature, it is advisable to adopt an “teaching strategy of teaching the rules of nature through questions and natural experiences by the teacher and having students apply the rules of nature.” Regardless of which strategy is chosen, it is suggested incorporating the following two strategies in the subsequent development: (1) let students develop a hypothesis and apply the hypothesis to natural phenomena to help them understand the more plausible rules of nature, and (2) present phenomena and questions that lead to a reconstruction of learned knowledge, experience, and a leap in cognition.
言語 en
書誌情報 ja : 心理社会的支援研究
en : Reports from the Faculty of Psychosocial Support Research Kyoto Bunkyo University

巻 11, p. 21-35, 発行日 2020-09-01
出版者
出版者 京都文教大学
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2186-0033
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1252511X
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 13:52:36.977723
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3