WEKO3
アイテム
【研究ノート】子どもを対象とした男女共同参画推進講座のあり方について -小学3年生への実践をもとにした考察-
https://doi.org/10.18951/00003146
https://doi.org/10.18951/0000314679d186c8-b3a7-4c7c-9a8f-bdb18948847e
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2020-08-24 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | 【研究ノート】子どもを対象とした男女共同参画推進講座のあり方について -小学3年生への実践をもとにした考察- | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | A Workshop on Promoting Gender Equality for Children: Based on a Practice Among Third-Grade Elementary School Students | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | gender equality promotion | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | workshop for children | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | assertion training | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||
ID登録 | 10.18951/00003146 | |||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||
著者 |
島田, 香
× 島田, 香
× SHIMADA, Kaori
|
|||||||||||||
著者(英) | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
抄録 | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||
内容記述 | The study examined an ideal gender equality promotion program for children byconducting a workshop for third graders in an elementary school as requested by A city. The author organized a class based on a concept that, in order to facilitate theunderstanding of gender equality in childhood, the first thing children need to do is understanding and respecting human rights and having an experience of mutual cooperation. The results suggested that the gender equality program can be applied even with the third graders if its contents are appropriate for developmental ages of children. |
|||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
書誌情報 |
ja : 心理社会的支援研究 en : Reports from the Faculty of Psychosocial Support Research Kyoto Bunkyo University 巻 11, p. 51-58, 発行日 2020-09-01 |
|||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | 京都文教大学 | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
ISSN | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 2186-0033 | |||||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
収録物識別子 | AA1252511X |