ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 心理社会的支援研究
  2. 第11集

【研究ノート】元気回復行動プラン(WRAP)研修による大学生の援助要請に対する認識変化に関する一考察

https://doi.org/10.18951/00003148
https://doi.org/10.18951/00003148
8098fa7b-b35d-4b5f-baf5-06cae33f4782
名前 / ファイル ライセンス アクション
psr11_15_nihonyanagi_kojima_mori_matsuda.pdf 本文(PDFファイル) (925.9 kB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-08-24
タイトル
タイトル 【研究ノート】元気回復行動プラン(WRAP)研修による大学生の援助要請に対する認識変化に関する一考察
言語 ja
タイトル
タイトル A Study on Change in Perceptions of Help-Seeking in University Students by Practice for Wellness Recovery Action Plan
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 WRAP
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Help-seeking Behavior
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Self-Awareness and Coping
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.18951/00003148
ID登録タイプ JaLC
著者 二本柳, 覚

× 二本柳, 覚

ja 二本柳, 覚

ja-Kana ニホンヤナギ, アキラ

Search repository
小嶋, 佳余

× 小嶋, 佳余

ja 小嶋, 佳余

ja-Kana コジマ, カヨ

Search repository
森, 由紀子

× 森, 由紀子

ja 森, 由紀子

ja-Kana モリ, ユキコ

Search repository
松田, 美枝

× 松田, 美枝

ja 松田, 美枝

ja-Kana マツダ, ヨシエ

Search repository
KOJIMA, Kayo

× KOJIMA, Kayo

en KOJIMA, Kayo

ja
Search repository
NIHONYANAGI, Akira

× NIHONYANAGI, Akira

en NIHONYANAGI, Akira

ja
Search repository
MORI, Yukiko

× MORI, Yukiko

en MORI, Yukiko

Search repository
MATSUDA, Yoshie

× MATSUDA, Yoshie

en MATSUDA, Yoshie

Search repository
著者(英)
言語 en
言語 en
言語 en
言語 en
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The goal of this trial-based investigation was to understand how student perceptions of help-seeking changed as a result of WRAP training targeting college students. The methodology consisted of having participants take an anonymous self-administered questionnaire based on the Likert system using the Help-seeking Preference Scale before and after the WRAP training. The participants were also given a questionnaire asking them in what ways they thought the WRAP training would be useful to them, with their written answers being analyzed. As a result, it was observed that many of the subjects had a desire for help. Furthermore, it was suggested that by sharing their "Wellness Toolbox" and "Daily Maintenance Plan" with others, their trust in the help and advice of others had become stronger. Furthermore, the results of this investigation indicated that having college students go through WRAP training was effective in helping them solve their problems, making them conscious of their own mental and physical states, and giving them the skills necessary to regulate these states.
言語 en
書誌情報 en : 心理社会的支援研究
en : Reports from the Faculty of Psychosocial Support Research Kyoto Bunkyo University

巻 11, p. 71-81, 発行日 2020-09-01
出版者
出版者 京都文教大学
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2186-0033
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1252511X
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 13:52:26.546708
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3