ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. こども教育学部研究紀要 ISSN 2436-4681
  2. 創刊号

小学校音楽科導入期の音楽科教材に関する一考察 ~ 幼保小接続の視点から ~

https://kbu.repo.nii.ac.jp/records/3261
https://kbu.repo.nii.ac.jp/records/3261
f875becc-def1-4d2c-a605-1f75aa591d7d
名前 / ファイル ライセンス アクション
ce01_15_horiuchi.pdf.pdf 本文(PDFファイル) (1.2 MB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-08-25
タイトル
タイトル 小学校音楽科導入期の音楽科教材に関する一考察 ~ 幼保小接続の視点から ~
言語 ja
タイトル
タイトル Music Teaching Materials in the Introduction Period of Elementary School Music: From the Viewpoint of Connection between Early Childhood Education and Elementary Education
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 elementary school music department丨connection between early childhood education and elementary education丨musical perspectives and ways of thinking
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 岩佐 , 明子

× 岩佐 , 明子

ja 岩佐 , 明子

ja-Kana イワサ, アキコ

Search repository
堀内, 詩子

× 堀内, 詩子

ja 堀内, 詩子

ja-Kana ホリウチ, ウタコ

Search repository
IWASA, Akiko

× IWASA, Akiko

en IWASA, Akiko

Search repository
HORIUCHI, Utako

× HORIUCHI, Utako

en HORIUCHI, Utako

Search repository
著者(英)
言語 en
言語 en
言語 en
言語 en
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study discusses musical expression activities in early childhood education in connection with the elementary school music curriculum. Based on the Courses of Study for Kindergartens, Guidelines for Child Care at Day Nurseries, Standards of Education and Care for Centre for Early Childhood Education and Care, and Curriculum Standards for Elementary School, teaching materials of “singing,” “instrument,” and “appreciation” used in the elementary school music department were analyzed from the viewpoint of connection between early childhood education and elementary school. The study focused on materials presumed to be taught, particularly at the start of first-grade and “common matter” content. The results show the concrete connection between the “Five areas of Child Care” and the “Ten postures expected to be developed by the end of early childhood,” and the content of “musical perspectives and ways of thinking” taught in elementary school.
言語 en
書誌情報 en : 京都文教大学 こども教育学部研究紀要
en : Bulletin of the Faculty of Child Education, Kyoto Bunkyo University

巻 1, p. 87-103, 発行日 2021-09-01
出版者
出版者 京都文教大学
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2436-4681
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 13:57:47.730497
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3