ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 臨床心理学部研究報告 ISSN 2759-2421(~2022)
  2. 第2集

当事者が参画する社会福祉専門教育(その2) ―車椅子使用者と介助者と車椅子が存在する場面―

https://kbu.repo.nii.ac.jp/records/1003
https://kbu.repo.nii.ac.jp/records/1003
be597833-443b-475f-acf0-2664be8ff991
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00006423639.pdf KJ00006423639.pdf (530.3 kB)
Item type [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-03-23
タイトル
タイトル 当事者が参画する社会福祉専門教育(その2) ―車椅子使用者と介助者と車椅子が存在する場面―
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 wheelchair users
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 simulation exercises
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 qualitative analysis/ individual model of disability
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 social model of disability
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12420188
著者 吉村, 夕里

× 吉村, 夕里

吉村, 夕里

ja-Kana ヨシムラユリ

Search repository
YOSHIMURA, Yuri

× YOSHIMURA, Yuri

en YOSHIMURA, Yuri

Search repository
著者所属(日)
京都文教大学臨床心理学部臨床心理学科
著者所属(英)
en
Kyoto Bunkyo University Department of Clinical Psychology Faculty of Clinical Psychology
記事種別(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 論文
記事種別(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Article
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 The objective of the present study is to conduct participant observation in social welfare professional education involving participation of students and residents using wheelchairs and their caregivers in order to investigate the effects of interactions with disabled individuals on lesson participants. At the same time it discusses issues in “simulation exercises” performed as a method for understanding disabilities. Participants comprised two students using self-propelled wheelchairs, residents using attendant-propelled wheelchairs, their caregivers and homecare workers, and teachers, in addition to 20 students and a government official in charge of barrierfree measures(total, 29 people). We qualitatively analyze the free-response feedback regarding the lessons of 10 university students who consented to the use of feedback for research purposes,as well as interactions observed among participants during lessons. The results shows that while participants tend to limit themselves to gaining a perspective of an “individual model of disability” in simulation exercises, education involving participation of disabled individuals provided opportunities for participants to notice differences in perspective among one another as well as the existence of various disability models, through: 1)sharing and elucidation of different perspectives among disabled individuals and participants, and 2) creation of a marked contrast between an “individual model of disability” and a “social model of disability”.
書誌情報 臨床心理学部研究報告
en : Reports from the Faculty of Clinical Psychology, Kyoto Bunkyo University

巻 2, p. 39-64, 発行日 2010-03-31
表示順
内容記述タイプ Other
内容記述 10
アクセション番号
内容記述タイプ Other
内容記述 KJ00006423639
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 18843751
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 14:24:09.183026
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3