ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 臨床心理学部研究報告 ISSN 2759-2421(~2022)
  2. 第3集

実習生が学ぶ家族援助についての考察 ―保育者の関わりと援助の効果を中心にして―

https://kbu.repo.nii.ac.jp/records/1026
https://kbu.repo.nii.ac.jp/records/1026
1767c35d-3c92-4250-bed3-769bb7162e87
Item type [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-03-23
タイトル
タイトル 実習生が学ぶ家族援助についての考察 ―保育者の関わりと援助の効果を中心にして―
タイトル
タイトル Consideration of Family Support that Trainees Learn: Mainly the Effect of Family Support that Nursery Teachers Do
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 family support
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 trainee
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 nursery teacher
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 metadata only access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_14cb
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12420188
著者 島田, 香

× 島田, 香

島田, 香

ja-Kana シマダカオリ

Search repository
SHIMADA, Kaori

× SHIMADA, Kaori

en SHIMADA, Kaori

Search repository
著者所属(日)
京都文教大学臨床心理学部臨床心理学科
著者所属(英)
en
Kyoto Bunkyo University Department of Clinical Psychology Faculty of Clinical Psychology
記事種別(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 論文
記事種別(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Article
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 This paper aims at investigating what did the college students learn about the family support, when they were practicing in kindergarten and day nursery. The reports of leaning in the practice facilities written by 118 people are qualitatively analyzed. The content of the description can be classified into the following three: one that the focus was appropriated only to the family support, another referred about the appearance and the change of the parents who received support, and the other referred of the growth of children by support. As a result, it is understood that trainees are paying attention to polite support of the nursery teacher to stimulate the parents' changes and the children's growth. Besides, when growth is seen by children, it is also clear that the study of the family support deepens. However, it is still not yet analyzed that by which process the family support was useful to the children’s growth. At the lecture on the family support and the practice guidance, this should be a point to be taught.
書誌情報 臨床心理学部研究報告
en : Reports from the Faculty of Clinical Psychology, Kyoto Bunkyo University

巻 3, p. 105-116, 発行日 2011-03-31
表示順
内容記述タイプ Other
内容記述 11
アクセション番号
内容記述タイプ Other
内容記述 KJ00006960122
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 18843751
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 14:23:41.553361
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3