ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 心理社会的支援研究
  2. 第9集

小学校理科授業における「探究の過程」の検討─ 「授業の展開方法」と「授業技術・方法」に焦点を当てて ─

https://kbu.repo.nii.ac.jp/records/2867
https://kbu.repo.nii.ac.jp/records/2867
b1fa1ae2-29cd-4330-965e-52a1b49b6e7a
名前 / ファイル ライセンス アクション
psr09_11_omae.pdf 本文(PDFファイル) (509.9 kB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-09-01
タイトル
タイトル 小学校理科授業における「探究の過程」の検討─ 「授業の展開方法」と「授業技術・方法」に焦点を当てて ─
タイトル
タイトル Inquiry-Based Learning Design in the Science of Elementary Schools:A Study on Curriculum Design and Teaching Methods
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Inquiry-based learning; autonomous / interactive / and deep learning; teaching methods at elementary
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 大前, 暁政

× 大前, 暁政

大前, 暁政

ja-Kana オオマエ, アキマサ

Search repository
OMAE, Akimasa

× OMAE, Akimasa

en OMAE, Akimasa

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 One of the problems of elementary schools is that there are few classes of inquiry-based learning in the
science curricula. The purpose of elementary school tuition is for a child to acquire scientific knowledge and
skills. It is necessary to perform inquiry-based learning to achieve active learning. This study considers the
design of inquiry-based learning for autonomous, interactive, and deep learning in primary school science
curricula. Additionally, curriculum design and teaching methods for active learning are considered.
After the preceding study was consulted, it was found that elementary-school level curriculum design for
inquiry-based learning requires: (1) natural experiences and discovery of problems at the tuition’s introduction;
(2) activities for problem-solving; and (3) consideration that necessitate the use of scientific knowledge and
skills. This study proposes teaching methods for inquiry-based learning.
書誌情報 心理社会的支援研究
en : Reports from the Faculty of Psychosocial Support Research

巻 9, p. 15-37, 発行日 2018-09-01
出版者
出版者 京都文教大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 21860033
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1252511X
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 14:07:21.561188
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3