ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 臨床心理学部研究報告 ISSN 2759-2421(~2022)
  2. 第11集

大学初年次生の「学生化」プロセス

https://doi.org/10.18951/00002885
https://doi.org/10.18951/00002885
89920837-ca34-4a93-b403-e9896cb28cbe
名前 / ファイル ライセンス アクション
cp11_12_sumioka.pdf 本分(PDFファイル) (682.0 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2019-03-01
タイトル
タイトル 大学初年次生の「学生化」プロセス
言語 ja
タイトル
タイトル The Growth of First Year University Students
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 大学初年次生の「学生化」
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 質的研究法
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 半構造化面接
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 修正版グラウンデッド・セオリー・アプローチ
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Growth of first year university students
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Qualitative Research
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 semi-structured interview
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Modified Grounded Theory Approach (M-GTA)
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
ID登録
ID登録 10.18951/00002885
ID登録タイプ JaLC
著者 住岡, 恭子

× 住岡, 恭子

ja 住岡, 恭子

ja-Kana スミオカ, キョウコ

Search repository
SUMIOKA, Kyoko

× SUMIOKA, Kyoko

en SUMIOKA, Kyoko

Search repository
著者(英)
言語 en
言語 en
言語 en
言語 en
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study focuses on the mental growth of university students during their first year in the university by investigating the underlying psychological process. Ten students (all first graders, two men and eight women) participated in a semi-structured interview. Using the Modified Grounded Theory Approach (M-GTA), a model of the psychological process underlying the growth of the students emerges, which comprises 26 concepts, 13 categories, and 6 category groups.
From the model, students first consider the “attractiveness of the university” as their “motivation for admission.” Second, “motivation for admission,” “attractiveness of the university,” and “interpersonal relationships” are factors that regulate “students’ lives.” Last, students begin to “reflect on themselves,” gradually developing “the thinking form of university students,” and then begin to evaluate universities and deepen their self-understanding. This model suggests that the process of students “reflecting on themselves" is most important for their growth as university students, at least during their first year.
言語 en
書誌情報 ja : 臨床心理学部研究報告
en : Reports from the Faculty of Clinical Psychology Kyoto Bunkyo University

巻 11, p. 17-32, 発行日 2019-03-01
出版者
出版者 京都文教大学
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1884-3751
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 13:55:07.714529
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3