ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 臨床心理学部研究報告 ISSN 2759-2421(~2022)
  2. 第12集

幼児期後期における絵本の読み聞かせと、言葉の育ちを形成する背景に関する研究― 保育者のコミュニケーション能力・自己統御能力に着目して ―

https://kbu.repo.nii.ac.jp/records/3048
https://kbu.repo.nii.ac.jp/records/3048
bd9b0abf-a913-417c-afd0-51be35370f86
名前 / ファイル ライセンス アクション
cp12_10_shibata 本文(pdfファイル) (1.3 MB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-03-30
タイトル
タイトル 幼児期後期における絵本の読み聞かせと、言葉の育ちを形成する背景に関する研究― 保育者のコミュニケーション能力・自己統御能力に着目して ―
タイトル
タイトル Study about the Story Telling of Picture Books and the Background of Language Development in the Late Period of Early Childhood: Focusing on the Early Childhood Teachers' Self-Control Abilities and Communication Abilities
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Child language development
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Story telling of a picture book
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 The quality of early childhood teachers
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 柴田, 長生

× 柴田, 長生

柴田, 長生

ja-Kana シバタ, チョウセイ

Search repository
平野, 知見

× 平野, 知見

平野, 知見

ja-Kana ヒラノ, トモミ

Search repository
後藤, 紀子

× 後藤, 紀子

後藤, 紀子

ja-Kana ゴトウ, ノリコ

Search repository
大森, 弘子

× 大森, 弘子

大森, 弘子

ja-Kana オオモリ, ヒロコ

Search repository
SHIBATA, Chosei

× SHIBATA, Chosei

en SHIBATA, Chosei

Search repository
HIRANO, Tomomi

× HIRANO, Tomomi

en HIRANO, Tomomi

Search repository
GOTO, Noriko

× GOTO, Noriko

en GOTO, Noriko

Search repository
OHMORI, Hiroko

× OHMORI, Hiroko

en OHMORI, Hiroko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this research considered
(1) language development and the meaning in the development process through the late period of early childhood
(2) abilities of language activities of early childhood teachers, building abilities of personal relationships, and the attitude about the story telling of a picture book and the depth of feelings"
(3) results from previous studies concerning "story telling of a picture book".

The results from the survey showed us that student teachers’ self-control abilities were so high that communication abilities was high. Likewise, student teachers’ communication abilities was high that self-control abilities were so high.
The story telling of picture books in the late period of early childhood has big effects to bring up child's language development in their language and communication acquisition period.
The story telling of picture books is the way to utilize the power of the picture book fully.
And it fosters to become aware of child's thinking ability, becoming full of emotion and expression. It also has the effect to communicate with each other while sharing the world of picture books between the early childhood teacher and the child.
書誌情報 臨床心理学部研究報告
en : Reports from the Faculty of Clinical Psychology Kyoto Bunkyo University

巻 12, p. 3-20, 発行日 2020-03-31
出版者
出版者 京都文教大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 18843751
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12420188
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 13:54:58.626063
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3