WEKO3
アイテム
当事者が参画する社会福祉専門教育 ―精神医療ユーザーと協働する視覚教材づくり―
https://kbu.repo.nii.ac.jp/records/982
https://kbu.repo.nii.ac.jp/records/9821d1baaf7-030c-4049-9502-83771f8d7964
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2017-03-23 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 当事者が参画する社会福祉専門教育 ―精神医療ユーザーと協働する視覚教材づくり― | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | User Involvement Training of the Social Work Professional Education: Creation of Visual Aids Based on Collaboration with Users of Psychiatric Services | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 利用者が参画する教育 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 精神医療ユーザー | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 視覚教材 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | user involving training of the social work professional education | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | users of psychiatric services | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | visual aids | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
雑誌書誌ID | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||
収録物識別子 | AA12420188 | |||||||||||
著者 |
吉村, 夕里
× 吉村, 夕里
× YOSHIMURA, Yuri
|
|||||||||||
著者所属(日) | ||||||||||||
京都文教大学臨床心理学部臨床心理学科 | ||||||||||||
著者所属(英) | ||||||||||||
en | ||||||||||||
Kyoto Bunkyo University Department of Clinical Psychology Faculty of Clinical Psychology | ||||||||||||
記事種別(日) | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | 論文 | |||||||||||
記事種別(英) | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | Article | |||||||||||
抄録(英) | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | The purpose of the paper is to examine the roles and rights of users in university education for training care specialists, to describe the author's implementation of user involving training of the social work professional education and to analyze its educational benefits. Our method for creating visual aids was characterized by the establishment of a project involving an interagency, interprofessional team of 41 members and a collaborative effort in visualization involving the provision of scripts based on the actual experiences of users of psychiatric services. Analysis was characterized by the use of conversation analysis to investigate interactions among project participants. The results showed that collaboration with users in the creation of visual aids promotes mutual discussion among participants and that collaborative work itself contributes to education. | |||||||||||
書誌情報 |
臨床心理学部研究報告 en : Reports from the Faculty of Clinical Psychology, Kyoto Bunkyo University 巻 1, p. 21-40, 発行日 2009-03-31 |
|||||||||||
表示順 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | 7 | |||||||||||
アクセション番号 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | KJ00005563239 | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 18843751 |