WEKO3
アイテム
日本におけるスクールカウンセラー研究の概観と課題について―スクールカウンセラー実践者の視点から―
https://kbu.repo.nii.ac.jp/records/2000087
https://kbu.repo.nii.ac.jp/records/2000087091d37f6-a0a8-43be-9d45-cb935dabb97a
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
cp16_12_fuwa.pdf (429 KB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-03-25 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 日本におけるスクールカウンセラー研究の概観と課題について―スクールカウンセラー実践者の視点から― | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Overview and Prospects of Research on School Counselors in Japan | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題 | スクールカウンセラー | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題 | 事例報告 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題 | スクールカウンセラー養成 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題 | school counselor | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題 | case report | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題 | training of school counselors | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
著者 |
不破 早央里
× 不破 早央里
|
|||||||||
著者(英) | ||||||||||
姓名 | FUWA Saori | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | en | |||||||||
所属機関名 | KYOTO BUNKYO UNIVERSITY | |||||||||
言語 | en | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | Since the school counselor system began operating in Japan in 1995, the number of school counselors has increased explosively. It can be said that the presence of school counselors has been incorporated into schools on a daily basis. On the other hand, however, there are many school counselors who may face challenges as their work styles, and issues to be addressed, become more diverse. The purpose of this study was to review research on school counselors, summarize the content from the perspective of school counselors, and present research issues and future perspectives. As a result, it became clear that while there are many studies on case reports of school counselors, and on collaboration between teachers and school counselors, there is insufficient research on issues specific to school counselors, such as training of school counselors, initial response, and preventive education. These issues need to be examined in the future. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
書誌情報 |
ja : 京都文教大学臨床心理学部研究紀要 en : Bulletin of the Faculty of Clinical Psychology 巻 16, p. 35-47, 発行日 2024-03-31 |
|||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 京都文教大学 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | KYOTO BUNKYO UNIVERSITY | |||||||||
言語 | en | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 2759-2421 |